Tjenestene
Fiks-tjenestene skal bidra til at kommuner og fylkeskommuner kan digitalisere viktige funksjoner raskere og med lavere kostnader. Arbeidet skjer i tett samarbeid med kommunesektoren og nasjonale instanser innen digitalisering.
Fagsystem
KS Læring
E-læring for ansatte i kommuner og fylkeskommuner
Digiorden
Verktøy for å holde orden på applikasjoner og datasett i kommunene
Smittevern
Nasjonal løsning for å støtte kommunelegenes arbeid innen smittevern
Vaksine
Grensesnitt for å hente vaksineinformasjon fra FHIs SYSVAK register
Innbyggertjenester
Min kommune
Nettside som gir innbyggere og virksomheter tilgang til offentlig informasjon
Bekymringsmelding
Tjeneste for å sende bekymringsmelding digitalt til barnevernet
Digitalt ledsagerbevis
Nasjonal fellesløsning for å registrere og distribuere ledsagerbevis til innbygger
Digisos
Digital søknad for økonomisk sosialhjelp og innsynsløsning
Tilgjengeliggjøring av data
Fiks register
Søk i nasjonale registre (Fiks folkeregister og Fiks skatte- og inntektsopplysninger)
Fiks kjøretøyregister
Grensesnitt for tilgang til Statens vegvesens kjøretøyregister
Utviklingsprosjekter
Vi utvikler digitale løsninger som bidrar til trygge og effektive tjenester i kommunene, og et likeverdig tjenestetilbud for alle landets innbyggere. Her følger en oversikt over tjenester vi utvikler akkurat nå.
Fiks-plattformen
Med Fiks-plattformen kan kommunal sektor kommunisere på tvers av forvaltningsnivå, statlige fagsektorer og bidra med sentrale byggeklosser i det nasjonale økosystemet for digital samhandling.
Nyttig dokumentasjon
Før kommunen kan ta i bruk tjenestene første gang, er det endel ting som må på plass. Vi har laget en oversikt som hjelper deg å finne det du trenger av teknisk dokumentasjon, maler for risiko- og sårbarhetsanalyser (ROS) og personvernkonsekvenser (DPIA) samt informasjon om universell utforming (WCAG).