Fiks melding
Fiks melding gir deg kontrollen over informasjonsflyten – rett fra avsender til mottaker. Denne tjenesten tilbyr en praktisk plattform for å sende informasjon gjennom ulike kanaler, hvor du selv velger og kun betaler for det du bruker.
Ta i bruk Fiks melding
For å ta i bruk tjenesten må dere signere tjenestevedlegget for Fiks melding.
Dere signerer digitalt via forvaltningssiden til Fiks-plattformen:
- Logg deg inn på forvaltning.fiks.ks.no.
- Velg den aktuelle tjenesten og klikk på «ta i bruk». Da kommer du til Postens signeringsløsning.
- Signer dokumentene.
- Du er nå klar til å ta tjenesten i bruk.
Dere kan også signere og sende inn avtalene i papirformat, men vi anbefaler digital signering for å unngå forsinkelser.
Dere velger selv hvilke kanaler dere ønsker å bruke og betaler kun for det dere bruker.
Vi har laget maler dere kan ta utgangspunkt i når dere gjør deres egne risiko- og sårbarhetsanalyser (ROS) og vurderer personvernkonsekvenser (DPIA). Vi håper malene kan være til hjelp, men dere må selv gjøre deres egne vurderinger og tilpasse innholdet til kommunens situasjon.
Kommuner har ansvar å fylle ut tilgjengelighetserklæring for Fiks e-dialog på uustatus.no.