Selvregistrering ved positiv hjemmetest
Vi har utviklet en Løsning for selvregistrering som gjør det enkelt og raskt for innbygger å registrere en positiv hjemmetest. Løsningen fungerer på pc, mobil og nettbrett.
Arbeidsprosesssen
Velg kommune
Etter å ha trykket på linken https://minside.kommune.no/innlogget/smitte-selvregistrering/hjemmetest vil innbygger logge seg på med BankID. Etter det må de velge kommune:
Registrer positiv hjemmetest
Når innbygger har valgt kommune vil det gå en sjekk på om det finnes en aktiv oppfølging på innlogget indeks. Hvis denne innbyggeren allerede eksisterer i Fiks smittesporing, vil innbygger få beskjed om at de allerede er registrert og må ta kontakt med sin kommune.
Når innbygger kommer inn på skjemaet vil informasjon som navn, etternavn, adresse, postnummer, poststed, telefonnummer og e-post være helt eller delvis utfylt. Dette henter vi automatisk via oppslag via Fiks folkeregister og Kontakt- og reservasjonsregisteret.
Innbygger må fylle ut dato for test og informasjon om arbeidssted eller skole.
Innsending av skjema
Når innbygger har sendt inn skjemaet, vil de få en melding om at skjema er registret og mulighet for å logge seg ut av tjensten: